dinsdag 15 juli 2014

Bondolino Draagzak (Hoppediz) - Poplin uitvoering

Sinds afgelopen donderdag ben ik in het bezit van een Bondolino draagzak van het Duitse merk Hoppediz.
Ik vind deze draagzak zo fantastisch dat ik er graag een blogje aan wijd.

Max is inmiddels 9 weken oud en net als heel veel andere baby's heeft hij regelmatig last van buikkrampjes. In de eerste weken viel dat nog mee, maar we hadden al gelezen over een piekmoment rond de 6e week na de uitgerekende datum. Nou, die hebben wij zeker gemerkt! Na bijna elke voeding was het raak en het was soms lastig om hem rustig te krijgen.
Van een vriendin mocht ik de BabyBjörn draagzak lenen en toen Max 6 weken was heb ik die voor het eerst gebruikt. Ik vond het afstellen even een gedoe, maar Max zat er al snel lekker in en werd er rustig van. Meestal viel hij zelfs in slaap, heerlijk!

Max in de BabyBjörn
Op internet heb je heel veel websites over babydragers. Welke site je ook bekijkt, de BabyBjörn is nooit goed. Ergonomisch gezien is het kennelijk de slechtste drager ever en het is kindermishandeling om je kind erin te dragen. Het kind rust op zijn kruis en dat is natuurlijk verschrikkelijk.
Op een website kwam ik zelfs onder het kopje downloads een kaartje tegen die je kon uitprinten. Wanneer je ouders hun kind ziet dragen in deze BabyBjörn-achtige draagzakken kan je subtiel een kaartje geven over de mogelijkheid om ergonomisch te dragen (!!!).
Sommige ouders lopen de hele dag met hun kind op de buik en dan is die BabyBjörn misschien niet het beste... maar Max zat er echt prima in en kwam tot rust. Ik had hem er ook steeds maar kort in, om hem rustig te krijgen, en dat werkte goed.

Na verloop van tijd kreeg ik door het gebruik van de draagzak last van mijn rug en schouders en ik vond de draagzak nogal dik en warm voor in de zomer. Een groot nadeel van de BabyBjorn is dat je als ouders continu bezig bent met het verstellen van de draagzak (tenzij je precies even groot en breed bent natuurlijk).

Kortom, het dragen beviel me goed en ik besloot op zoek te gaan naar een ander model.

Bij mijn onderzoek op internet kwam ik heel veel modellen tegen. Ik wilde geen draagdoek die je zelf moet knopen. Dat lijkt me echt teveel gedoe. Ik wilde een draagzak die makkelijk onderling is uit te wisselen zonder dat je eerst allerlei banden moet verstellen en ik wilde er een van een soepelere stof. Ook keek ik goed naar hoe comfortabel het dragen eruit zag. Ik kwam al snel uit bij de Storchenwiege en de Bondolino. Ik heb voor de Bondolino gekozen omdat hieraan niks van tevoren versteld moet worden (evt. kun je heel eenvoudig met een touwtje de zitting voor de baby iets smaller maken). Ook zagen de banden er een stuk steviger uit en is het zitgedeelte ook iets verstevigt. Verder las ik veel positieve reviews. Op Marktplaats zag ik dat een borstvoedingsorganisatie uit de Veluwe ze nieuw verkoopt voor €89,- per stuk. Ik heb daar de Bondolino besteld en had hem na een halve week in huis.


Met Max in de Bondolino (Poplin stof)
Ik ben er echt heel erg blij mee en volgens mij vindt Max het ook heerlijk. De Bondolino is erg gebruiksvriendelijk en ook met deze draagzak weet ik Max lekker rustig te krijgen.
Een heel groot voordeel is dat je met deze draagzak veel makkelijker kan zitten, doordat de beentjes in een M-vorm zitten in plaats van naar beneden hangen. Ook krijg ik Max dichter tegen me aan en zit er geen stuk uitstekend nek-kapje op. Ik kan dus makkelijk met Max in de draagzak achter de computer zitten om wat te werken of een blogje te schrijven en hij slaapt ondertussen rustig door!

Mocht je op zoek zijn naar een draagzak dan kan ik deze echt van harte aanbevelen. Hij is er in heel veel verschillende kleuren en verschillende soorten stof. Ik ben blij met mijn keuze en hoop er nog heel lang plezier van te hebben!

1 opmerking:

  1. Ziet er knus uit! Ik draag Max ook veel maar ik gebruik wel een knoopdoek. Is even handigheid verkrijgen maar daarna fijn. Ik vind het wel warm als het 25+ is buiten hoor! Maar werkt als een trein tegen onrustigheid door wat voor reden dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen