maandag 17 november 2014

Judith de Piekeraar

De R zit alweer een tijdje in de maand en de dagen worden korter. Hoewel ik in januari geboren ben en de winter ontzettend kan waarderen heb ik het in november en februari toch het 'zwaarst'. De zomer ligt alweer een tijdje achter ons en pas vanaf 6 december komen de kersthits weer op Skyradio, mijn favoriete radiostation in de decembermaand.
In november heb ik meer moeite om mijn bed uit te komen (ik moet nu meestal wel, want Max heeft hier natuurlijk geen last van!) en het huis kan wel weer eens een grote schoonmaak gebruiken.
Ik moet mezelf gewoon een extra schop onder m'n kont geven en dan komt het wel weer goed.

Als op het werk alles gesmeerd loopt dan werkt dat natuurlijk heel positief en ben ik daar thuis ook helemaal los van. Aangezien geen enkele werkdag hetzelfde is, zijn er natuurlijk ook genoeg dagen waarop dingen anders lopen dan hoe ik het voor ogen heb. Soms is dat alsnog heel leuk, maar soms merk ik dat ik mijn werk moeilijk los kan laten als ik eenmaal thuis op de bank zit. Ik pieker over van alles. Wat had ik beter kunnen doen? Waarom reageert dat kind zo boos? Is daar thuis iets aan de hand? Word ik hier wel serieus genomen als muziekdocent?
Misschien moet ik maar accepteren dat bepaalde dingen nou eenmaal zijn zoals ze zijn en ik in een uurtje voor de klas geen wereldwonderen kan verrichten. Ik doe mijn best, ga gesprekken aan en moet maar gewoon voor ogen houden dat ik aan de leerlingen wil overdragen dat muziek maken plezier is. Wie weet denken de kinderen hier later nog weleens aan terug!


Ik ben een ontzettende piekeraar en die 'vibe' moet ik soms doorbreken.
Daarom gewoon drie dingen waar ik blij van werd vandaag en die mij weer energie geven voor de rest van de week:

-Zojuist heb ik een BladCadeau die ik al tijdens mijn zwangerschap had gekregen omgezet in 3 x het tijdschrift Delicious. Ik kijk nu al uit naar het Kerstnummer!

-Jeroen voelt precies aan wat ik nodig heb en zette mij toen ik uit mijn werk kwam met thee en chocola op de bank terwijl hij ging koken!

-Er staat een fantastisch filmpje op youtube van de plek waar wij volgend jaar gaan wonen. Gefilmd met een drone. IK KAN NIET WACHTEN!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten