maandag 10 november 2014

Een half jaar moeder!

Terwijl Max zich al rollend en schuivend door de woonkamer verplaatst, geniet ik in mijn joggingbroek van deze vrije avond en mijn zoon.
Het was nog perfecter geweest als Jeroen ook thuis was, maar op maandagavond moet hij altijd werken.

Eind september heb ik voor het laatst geblogd, het wekelijks delen van recepten heb ik niet volgehouden.... maar ik ga binnenkort zeker weer een poging wagen!

Vandaag vind ik het leuk om even stil te staan bij Max die morgen precies een half jaar oud is en te vertellen wat mij verder bezig houdt.
Wat zijn deze zes maanden bizar snel voorbij gegaan...
Zijn gewicht is meer dan verdubbeld, hij is bijna 20 cm gegroeid en hij lacht de hele dag.
Zijn eerste tandjes komen eraan en daar heeft hij weleens last van, maar verder is hij eigenlijk altijd vrolijk. Slapen gaat goed, zo af en toe wordt Max weleens wakker 's nachts, maar meestal is hij heel snel weer rustig. En als hij bijvoorbeeld om 6 uur wakker is en onze wekker pas om 7.15u gaat dan leggen we hem gezellig tussen ons in.
Max - net geboren!

Max - bijna een half jaar (foto: Jos Geevers)

Over twee weken gaan we weer naar het Sophia Kinderziekenhuis voor een controle van zijn nieren. Dat is toch elke keer weer spannend. Zoveel maanden als nu hebben er nog niet tussen gezeten. Ik hou me er maar aan vast dat Max zich goed voelt, want anders was hij niet zo vrolijk geweest.

Vrijwel elke dag word ik wakker met een heel gelukkig gevoel. Ik ben blij met mijn leven, de kansen die ik krijg, mijn familie, vrienden en de mensen waarmee ik werk.

In de herfstvakantie heb ik met het J.O.N.G.ensemble een CD opgenomen, deze komt op 1 januari uit. Wij spelen die dag om 15.30u een nieuwjaarsconcert in de Philharmonie in Haarlem (bekend van het TV-programma Maestro) en lanceren naast de CD ook een nieuwe naam, website en huisstijl. Super leuk!

Momenteel ben ik me aan het verdiepen in lesgeven aan jonge kinderen. Kinderen uit de kleuterklas, maar ook nog jongere kinderen. Ik vind het leuk om hiermee bezig te zijn, ideeën op te doen en uit te werken. Het lijkt me super om naast het fluitles geven ook te zingen met kleuters op verschillende scholen. Dit kan voor bestaande organisaties, maar ik weet zeker dat ik zelf ook heel veel kan opzetten.

Het ziet er nu trouwens naar uit dat Jeroen, Max en ik vanaf augustus/september 2015 in Rosmalen gaan wonen. We willen graag weg uit de stad naar een fijne gezinswoning in een mooie nieuwbouwwijk, maar wel in het bijzijn van een grote stad, Den Bosch in dit geval.
Hoewel ik veel werk in omgeving Rotterdam, hou ik natuurlijk ook mijn oren en ogen open voor werk als fluitdocente in Brabant (omgeving Den Bosch). Tips zijn altijd welkom!

Donderdag gaan we naar de makelaar.... zal het allemaal nog lukken voor de kerst? Ik vind het super spannend en hoop dat ook deze droom van ons in vervulling mag gaan.
De tijdschriftenbon die ik hier nog heb liggen zet ik maar om in een paar VT-wonen-nummers, want inspiratie opdoen voor een heel nieuw huis is natuurlijk super leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten