woensdag 19 november 2014

Melk Missie

Vandaag zag ik op Facebook een berichtje voorbij komen van fluitcollega en blogster Petra. Zij is kort geleden bevallen van een dochtertje en wilde een voorraadje poedermelk aanleggen (bijv. Nutrilon, Hero etc.) Veel winkels verkopen maar één pak per persoon... als ze de melk al op voorraad hebben.


Tot een week geleden gaven we Max Nutrilon 1. We waren begonnen met Standaard, maar Max heeft behoorlijk veel last gehad van buikkrampen en daarom zijn we overgestapt naar de Omneo Comfort variant. Eigenlijk kwam dat wel goed uit, want die was namelijk wel bijna altijd te verkrijgen terwijl de Standaard vaak op was! Dat er minder poeder in een bus zit en je drie euro meer kwijt bent per pak dat namen we maar op de koop toe. Alles voor een blije baby :-)

Inmiddels is Max een half jaar en dus krijgt hij nu opvolgmelk. De krampen zijn wel verdwenen, dus zijn we overgestapt op Nutrilon 2 Standaard. De eerste bus (die nu bijna leeg is) was moeilijk te krijgen. Ik greep mis bij de Etos in Rotterdam Centrum en bij de Albert Heijn onder de Markthal hadden ze gelukkig nog een pak. Ik moest er wel weer opnieuw voor in de rij staan bij de Servicebalie, want ze liggen dus niet eens meer in de normale schappen.
Het ziet er echt heel armoedig uit, al die lege schappen waar normaal gewoon voldoende bussen poedermelk horen te staan...


Toen ik gisteren in het winkelcentrum Keizerswaard (bij ons in de buurt) was greep ik helaas 2 x mis!
Bij de Albert Heijn hing er een briefje bij de melkschappen dat je een medewerker moest vragen naar de melk. Nou, de man die ik aansprak reageerde behoorlijk geïrriteerd: 'Dat ligt helemaal achter in het magazijn!'. Daar kan ik me wat bij voorstellen als iedereen die poedermelk nodig heeft daar een medewerker voor moet aanspreken, maarja, ik kan er ook niets aan doen dat ik dat nu eenmaal nodig heb voor mijn kind.
Drie minuten later kwam hij terug, zonder melk.... Alles was op!
Gelukkig zit er tegenover de Albert Heijn natuurlijk altijd een Etos. Ook daar moest een mevrouw het magazijn in. Helaas, ook hier was de melk op.
Ik was het wachten inmiddels spuugzat en had geen tijd meer om nog bij andere winkels te kijken.
Vandaag waren Jeroen en ik ook de hele dag druk, dus ga ik morgen mijn Melk Missie hopelijk alsnog tot een goed einde brengen! Ik ga het maar eens bij de C1000 en het Kruidvat in de buurt proberen.
Ik weet dat Nutrilon ook online bestelbaar is, maar kom op, het is toch te gek voor woorden dat je bij het doen van je weekboodschappen steeds mis grijpt?!

Ik hoop dat er beter wordt geanticipeerd op deze schaarste, maar ik vrees dat Melk een Missie blijft!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten