vrijdag 26 september 2014

Drie dagen vrij!

Vanaf vandaag heb ik maar liefst drie dagen helemaal vrij... en ik moet zeggen: daar was ik ontzettend aan toe na deze eerste vier werkweken na mijn zwangerschapsverlof!
Hieronder zet ik op een rijtje wat mij heeft bezig gehouden in september en van welke kleine maar o zo fijne dingen ik deze dagen geniet.

Het waren vier waanzinnig leuke en drukke weken. Ik geef dwarsfluitles bij Harmonievereniging Barendrecht en het MOC Spijkenisse. Ook geef ik les op basisscholen voor een waanzinnig mooi project van de SKVR (Ieder Kind Een Instrument) en geef ik sinds dit jaar ook les op een basisschool in Leidschendam voor TRIAS. Daarnaast speel ik in het J.O.N.G.ensemble, waar ik ook de productie voor doe en ik ben fluitiste van fluit-gitaar-duo Duo Dwars.
Al deze activiteiten zijn weer begonnen sinds 1 september en bij de start van een schooljaar is het altijd extra druk door vergaderingen en repetities. Ook speelde ik in de afgelopen maand twee weken mee met de Marinierskapel. Daar schreef ik al eerder over.
Max is elke week minimaal een dag naar zijn gastouder geweest en hij vindt het daar geweldig!

Gisteren speelde ik met het J.O.N.G.ensemble in het Vondelpark ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe cd van Aangenaam Klassiek. Het was hartstikke leuk, maar ik was daarna helemaal uitgeschakeld. 's Ochtends vroeg moest ik met Max naar het consultatiebureau voor zijn inentingen, vervolgens bracht ik Max naar mijn ouders in Moordrecht en bracht mijn vader me vervolgens naar Station Gouda om vanaf daar met het Openbaar Vervoer door te reizen naar Amsterdam. Aangezien ik in het centrum moest zijn leek me dat wel zo verstandig.

Toen ik thuis kwam lag Max lekker in zijn bedje en hadden mijn ouders een topdag gehad met hem. Gelukkig kon ik ook nog met Max knuffelen toen hij weer wakker werd. Wennen hoor, na maanden onbeperkte knuffeltijd heb ik nu een hoop in te halen.
Ook dronk ik nog een lekker wijntje met mijn ouders. We maakten het niet te laat, want mijn moeder moest vanochtend al om 5.45u op Schiphol zijn en mijn vader moest haar brengen :-)
Mijn moeder is ambtenaar van de burgerlijke stand (BABS) en vliegt heel Europa door om mensen te trouwen. Ze heeft een super originele website waar je alle informatie over haar kan vinden: www.jaikwilria.nl. In de afgelopen maanden vloog ze meerdere malen naar Ibiza en het Gardameer, maar ook naar Puglia, Girona en andere mooie bestemmingen. Ook voor huwelijken in Nederland ben je bij haar aan het goede adres; ze maakt zich er nooit makkelijk vanaf, maar plant altijd een uitgebreide afspraak met een bruidspaar in. Zo komt zij veel over het bruidspaar te weten wat zij vervolgens kan gebruiken voor een prachtige en persoonlijke speech.
Vanochtend vloog ze dus al vroeg naar het Gardameer en ik hoop dat ze het daar heerlijk heeft en het een mooie dag wordt morgen!

Vandaag ging ik eindelijk weer eens naar de kapper. Dit was heel hard nodig, aangezien de laatste keer nog een paar weken voor de bevalling was. Mijn fijne TIGI shampoo was inmiddels ook alweer een tijdje op, dus die kocht ik daar direct.


Ook liep ik binnen bij Kempkes Optiek i.v.m. nieuwe lenzen en moest ik naar Babypark Gouda om het onderstel van onze Joolz kinderwagen om te ruilen. Ook moest ik maar liefst vier cadeautjes kopen voor verjaardagen waar ik morgen naar toe ga.
Handig dus, dat Max lekker in Moordrecht kon blijven terwijl ik door Gouda liep.

In Gouda kocht ik een heerlijk stuk Brie de Meaux en een hele fijne witte wijn. Dit gaan mijn vader en ik straks opeten- en drinken :-)
Bij de WE paste ik een leuke blouse met gouden knoopjes, maar die was me net iets te klein. Zojuist startte ik de computer op om hem online te bestellen, maar helaas, ik vermoed dat de blouse ook in de webshop is uitverkocht. Jammer!
Wat betreft kleding ben ik echt een beetje zoekende. Ik draag graag spijkerbroeken, een shirtje en een vestje, maar vind dit soms wat saai. Ik heb hoognodig wat anders nodig, maar weet niet zo goed wat. Misschien dat dat nog met mijn zwangerschapshormonen te maken heeft? Ook moet ik dit najaar echt eens fatsoenlijke laarsjes kopen, maar met maat 41 en hele smalle enkels en kuiten is dat een ontzettende uitdaging... Ik hou mijn ogen en oren open en tips zijn welkom!

Mijn man heb ik deze week amper gezien. Hij speelt mee met de Nationale Taptoe in Ahoy en brengt daar dus heel wat uren door op een dag. Vanavond kan hij met een collega meerijden naar Moordrecht en slaapt hij dus gezellig hier. Morgenochtend kunnen we, als Max een beetje meeleeft, uitslapen en gaan we lekker ontbijten samen met mijn vader.


Hebben jullie leuke weekendplannen of moet er gewerkt worden? Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten